vineri, 19 martie 2010

Sergiu Nicolaescu : «Militaru şi Petre Roman au fost propuşi de Brucan»

Sergiu Nicolaescu: "Militaru şi Petre Roman au fost propuşi de Brucan"

Ana-Maria Lazăr
* 5474 afişări
* Marţi 16 mar 2010

Sergiu Nicolaescu vorbeşte despre momentele de la Revoluţie

Un comentator al acestui text ziece : Dar pe Segiu Nicolaecu cine l-a propus, cine l-a adus? Buna întrebare. Dan Culcer

Sergiu Nicolaescu spune că timp de cinci ani nu a făcut niciun film, fiind preocupat cu evenimentele din '89. Regizorul povesteşte cum a ajuns la TVR sau cine i-a propus pe Militaru şi Roman ministru al Apărării Naţionale, respectiv prim-ministru.

"Eu am creat o comisie în cadrul Senatului de cercetare a evenimentelor din decembrie '89 şi acest lucru a fost extrem de important. Pe urmă am fost preşedinte de comisie, pe urmă am fost vicepreşedinte, Gabrielescu era preşedinte şi nu m-am împăcat deloc. În primul rând stilul pe care îl aveau, adică venea omul care era interogat, se aşeza la o masă şi începea să povestească şi pe ici, pe colo i se mai puneau nişte întrebări."
Pe Aceeaşi Temă

* Petre Roman şi Ion Iliescu au ieşit "la luptă" după dezvăluirile din 'Adevărul' şi de la 'Naşul'
* Iliescu: Asistăm la relansarea unei campanii de contestare a Revoluţiei
* VIDEO Sergiu Nicolaescu spune că Petre Roman a vorbit la telefon în rusă pe 22 decembrie

taguri

* nasul
* sergiu Nicolaescu
* dosarele revolutiei

"Am cerut la SRI să-mi dea locuinţele reţinute pentru Securitate din zona respectivă (TVR - n.r.). Eu am văzut cu ochii mei, când m-am întors la trei dimineaţa cu trupele 01065 pe 22, am văzut când am intrat cu ele pe Dorobanţi două autobuze româneşti pline de oameni, de soldaţi în uniformă care mergeau în spatele primului rând de case, vis-a-vis de televiziune. Au început să tragă, pentru că am simţit gloanţele, pentru că vreau să vă spun că nu a fost jucărie în noaptea aia, se trăgea în noi la etajul 11", spune Nicolaescu.

Sergiu Nicolaescu este de părere că aceştia erau elevi. "Se trăgea şi din blocul sovietic, dar vag, nu direct în oameni. Erau frupele GRU. Încercau să tragă în armată şi trăgeau şi în oameni. Provocare, asta înseamnă terorism. Sovietici erau 20.000, mai mulţi în '89 decât în '88 şi plecau spre Iugoslavia, iar din Iugoslavia alţii veneau şi mergeau spre Rusia. Evdent, ruşii au avut în ţară trupe GRU."

Despre existenţa trupelor GRU Nicolaescu susţine că ştie pentru că "a fost prin Rusia", erau cele de la Odesa şi de la Sevastopol. "Aceştia erau oameni tineri, atleţi, îmbrăcaţi în civil şi care aveau arme depuse prin România."

"Pe 22 seara, în jurul orei zece şi jumătate, a început diversiunea radio-electronică, era diversiunea aeriană. Pentru Armată a fost momentul cel mai emoţionant. Bruiajul radio-electronic dădea un zbor în aer, s-ar putea să fi fost o metodă destul de simplă, dar eu încerc să-mi explic. Unităţile militare, în primul rând cele de artilerie care erau împrejurul ţării au intrat în panică. Aparatele pentru a induce în eroare nu puteau fi decât sovietice."

"Eu nu mi-am dat seama că va fi o Revoluţie, am crezut că va fi o lovitură de stat, o schimbare de conducător." Când a ajuns la Comitetul Central "m-am urcat sus şi la o uşă era Voican Voiculescu, care mi-a deschis uşa, am intrat înăuntru şi înăuntru era Verdeţ cu un grup de oameni. Era grupul, oarecum, cel chemat de Ion Iliescu. Era Burtică, venise Guşă, Dăscălescu."

Militaru şi Petre Roman au fost propuşi de Brucan

"Lupoi a anunţat că ministru trebuie să fie Militaru, iar tatăl lui Lupoi era şeful cadrelor din MApN. Nu întâmplător a venit acolo. Atât Militaru cât şi Petre Roman au fost propuşi de Brucan. Eram la o masă cu Iliescu, Brucan şi lângă mine era Petre şi, la un moment dat acesta şi în momentul acela mi-a dat cu cotul şi în momentul al doilea se ridică în picioare Brucan: 'eu îl propun pe Petre Roman'. Toată lumea a fost de acord."

"Eu mă gândeam să facem un Consiliu al Revoluţiei, aşa se petrece într-o Revoluţie. Din momentul acela am fost foarte atent."

"În după-masa lui 22 începuse să se întunece şi la un moment dat vorbeşte cineva (sediul CC - n.r.), apoi Dăscălescu fluierat, pe urmă Verdeţ şi Iliescu îi ia microfonul şi spune 'dragi tovarăşi, stimaţi cetăţeni' şi îm momentul acela piaţa a vuit 'Jos comunismul, fără comunişti'. În momentul acela am intervenit eu şi i-am dat înapoi microfonul domnului Iliescu, fără discuţie l-am salvat. În momentul în care au strigat 400.000 de oameni 'România, România', eu spusesem 'sunt eu, Sergiu Nicolaescu'.

La puţin după intervenţia salvatoare a lui Sergiu Nicolaescu încep împuşcăturile şi "eu am fugit la etajul şase unde înarmasem nişte cascadori. Acolo am văzut Palatul Regal, care are sus o terasă şi de acolo se vedea foc la gura puştii. Trăgeau ca să îi sperie pe aia să fugă şi în timpul acesta le dădea ordine la telefon, iar ăia trăgeau în aer ca să fugă lumea din piaţă şi să facă guvern. Din cauza asta eu zic că Revoluţia pe care am trăit-o noi nu este nici furată, nici confiscată, e o revoluţie spontană."

Petre Roman nu a luptat la baricadă

"Petre Roman nu a luptat la baricadă, nici vorbă. Era vis-a-vis la Banca Franceză. Era extrem de curios că erau cel puţin 14 tancuri, cu TAB-uri cu tot, erau aşezate pe mijlocul lui Magheru. Trotuarele nu erau ocupate, lumea circula. Am trecut pe 13 Septembrie unde l-am văzut la un moment dat, în spatele militarilor era Milea şi am vrut la un momentu dat să iau o goarnă, să mă duc pe baricadă şi să îi spun lui Milea că sunt pe baricadă. În momentul acela m-am uitat la Baricadă şi l-am văzut pe Dan Iosif, pe Dide, pe Dincă şi pe alţi trei-patru care nu-mi plăceau. Eu îi ştiam de undeva, dar nu ştiam de unde. Erau oameni pe care îi punea şi la filme în figuraţie, dar asta ca să mă supravegheze pe mine."

Sergiu Nicolaescu a ajuns la TVR cu TAB-urile

Regizorul Sergiu Nicolaescu a relatat la emisiunea "Naşul" cum a ajuns la TVR. Nicolaescu era în Piaţa Romană când a fost luat pe sus de muncitori. "Erau foarte organizaţi. Eu i-am văzut şi am coborât cu ei. M-au îmbrăţişat şi m-au luat pe sus. A scos capul un căpitan care a fost apoi pus la SPP, Dumitru Iliescu", a spus Nicolaescu.

Iliescu i-a spus lui Nicolaescu că a primit ordin să se retragă la unitate. "Eu i-am spus să meargă în unitatea, dar să meargă mai întâi la TVR. Am plecat cu trei TAB-uri din coloană. Pe unul din TAB-uri se urcase Caramitru la teatrul Notarra. Când a ajuns în Piaţa Confederaţiei (Dorobanţi - n.r.) eu am vrut să merg acasă pentru că aveam arme şi două grenade acasă."

Mircea Dinescu a mers la TVR cu aceleaşi TAB-uri cu Nicolaescu şi Caramitru. "Dinescu a venit, el locuia pe o stradă acolo. El venea de acolo cu securiştii care îl păzeau. Eu eram în primul TAB. L-a văzut domnul Caramitru şi l-a chemat pe Dinescu să urce sus. Ei au ajuns primii la televiziune, după unul Voicu, primul om care a intrat în televiziune. Televiziunea era păzită de securitate. E curios de ce au acceptat aşa de repede. Au primit un ordin prin care ei au acceptat să intre oameni în televiziune."
Adaugă Comentariu

22 comentarii
Nume Email
Captcha:

iuliana18.Mar.10-04:35hs

aaaa cum adica? d nul sau d na NİCA,daca ştiti ceva,pe onoarea dv. puneti ne şi noua,cum adica s.nicolaescu *a primit ordin sa l execute pe generalul milea*??? pai nicolaescu doar securist sau militar fiind ar fi putut primi ordin ! va rog din suflet spuneti ne cine era de fapt sergiu nicolaescu? mai sustineti ca *la acea data era singurul care avea acces direct la milea,printr un ordin dat anterior de cauşescu*,deci ceauşescu nu dadea mına libera la fiteşcine ,nicolaescu primise ordin!!! ce declarati dv.este şocant,ın numele omeniei va implor sa spuneti tot ce ştiti ,poate ne ajuta dumnezeu sa ieşim din ceatza. aşteptam raspuns,nu trebuie sa dezvaluitzi cine suntetzi ,macar cin este nicolaescu. aşteptam raspunsul dv.

Eugen18.Mar.10-08:09hs

Incepeti sa ne aburiti fratilor.Imi spui cine pe cine a adus, a propus.
Dar pe Segiu Nicolaecu cine l-a propus, cine l-a adus?. A fost si asta bagat pina-gat. Pe cine vreti sa spalati acu. Pe Roman pe Ilici., pe Nicolaescu.
Sergiu minte cap coada, nu degeaba e regizor.

Niciun comentariu: