duminică, 6 noiembrie 2011

Gheorghe Ţeavă. O replică la opiniile dlui Ion Coja

Vă rog să citiți acest text selectat de mine, în speranța că vă poate interesa. Este o replică la comentariile dlui Ion Coja pe marginea textului Manifestul
Mişcării Dacia
, republicat anterior pe acest blog. Cu prietenie, Dan Culcer

Stimate domn Dan Culcer,

În primul rând îmi manifest uimirea că d-l Ion Coja, pe care-l stimez
pentru anumite poziţii, nu a găsit timpul să comenteze Manifestul
Mişcării Dacia la „sursă”, fiind „aderent istoric” al mişcării. Probabil
că „nu trece de mult pe acolo”. Astfel se explică şi „confuzia” cu
privire la rădăcinile mele etnice, deoarece am publicat pe profilul
personal fragmente din documentul (originalul era scris cu litere
slavone) ce atestă că am rădăcini româneşti (cel puţin) tot așa de vechi ca
dânsul.
(https://www.facebook.com/media/set/?set=a.208225349197156.52353.100000290765997&type=3#!/photo.php?fbid=208272712525753&set=a.208225349197156.52353.100000290765997&type=3&theater
În al doilea rând, atenţionez că nimeni nu vorbeşte în niciun document
al mişcării de... DACI, ci de ... DACIA. Şi asta în contextul
REÎNTREGIRII STATULUI UNITAR ROMÂN. Într-un mesaj video, am specificat
chiar propunerea de a se menţine numele de RUMÂN. Chiar şi când am
semnat cauza referitoare la ETNIA DACĂ, am atras atenţia că s-ar putea
să rezulte că suntem o minoritate, ceea ce ar fi în contradicţie cu
REALITATEA, dar am semnatdeoarece a se vorbi de DACIA ... „face bine” !
În al treilea rând, s-ar putea să fiu un „nătărău”, dar un nătărău care
îşi argumentează ideile şi afirmaţiile. S-ar putea să fiu şi puţin
nebun, deoarece „mă expun”, „pe timpul şi banii mei”, neglijând poate
familia şi alte preocupări ce aş putea avea, nefiind eu „un mort de
foame”, ci o persoană cu bunăstare.... deci nu acţionez împins de
frustări.
Menţionez că menţin stima mea pentru ANUMITE POZIŢII ale d-lui profesor (că doar noi luăm ce-i bun de la toţi !), deşi fost secretar PCR al Universităţii Bucureşti şi fost senator post-decembrist şi deşi suntem cu toţii în aşteptarea unui DICŢIONAR AL LIMBII ROMÂNE din care să nu mai rezulte ca azi, că limba noastră este un amestec de cuvinte de-ale vecinilor noştri (că doar asta îi e meseria)
 http://ro.wikipedia.org/wiki/Ion_Coja.
S-ar părea că d-lui Coja îi place mai mult compania celor ce au ca reper
LEGIUNILE şi care vor desfiinţarea UDMR, „eliminarea minorităţilor” şi
alte bazaconii şi care sunt grupaţi în ALTE GRUPURI DE DACI (vezi
România-Dacia Casa Noastră, sau grupul fb Dacia). „Mişcarea Dacia” este conştientă de PROBLEMA NAŢIONALĂ, dar soluţiile gândite de noi sunt axate pe STABILIREA UNOR NOI REGULI GENERAL VALABILE, INDIFERENT DE ETNIE, care să „limpezească apele”... dar asta o pricep cei ce „vorbesc în cunoştinţă de cauză” ! Cu un an în urmă i-am solicitat o întrevedere, deoarece „am văzut” influenţa pe care o are asupra „scălmănaţilor” ce „declasează” noţiunea de DAC-DACIA, dar am fost ignorat. Eu o să continui „bătălia mea cu morile de vânt”, ştiind că „Mişcarea Dacia” nu „place” nimănui dintre aceia care sub o formă sau alta, sunt... FUNDAMENTALIŞI ai unor idei condamnate de REALITATEA COTIDIANĂ , ba chiar şi de... ISTORIE. Va veni şi „vremea noastră”, pentru că dacă nu aş fi convins... nu aş mai fi pe aici !

Cu stimă, Ţeavă Gheorghe

Niciun comentariu: