marți, 24 ianuarie 2012

AON - Biblioteca Babel. Responsabilitate - Adevar - Dialog

Vă rog să citiți acest text selectat de mine, în speranța că vă poate interesa. Cu prietenie, Dan Culcer

joi, 2 aprilie 2009

AON - Biblioteca Babel








Retea de cunoastere transparenta in care se poate evalua gradul de incredere al informatiilor care circula in interiorul ei

In loc de introducere


"...AON este un tren virtual al carui motor il constituie informatia valida furnizata de pasageri. Puteti urca in orice statie doriti daca aveti studii superioare, intrati pe usa, platiti biletul si un pasager va ofera un loc langa el. Cand urcati este necesar sa va prezentati si sa va declinati competenta pentru a fi trecut pe lista pasagerilor. Cand luati loc, vi se inmaneaza lista tuturor compartimentelor ( respectiv domeniile de activitate ) si a tuturor pasagerilor ( respectiv competentele ) din tren. Din acest moment puteti alege compartimentele care va intereseaza si persoanele cu care doriti sa discutati, sa colaborati si /sau sa faceti afaceri. In acelasi timp si pe dvs. va poate contacta oricine. Conditiile necesare pentru a face toate aceste lucruri sunt tinuta eleganta, amabilitatea, autocontrolul si respectarea regulilor care sunt identice pentru toti pasagerii. Peisajul care se vede pe geam este realitatea sociala. O puteti contempla de la distanta, puteti cere detalii de la pasagerii din tren sau puteti cobori oricand pentru a verifica singur ce se intampla, pentru a fuma o tigara, sau pentru a bea o bere cu viitorul partener de idei, de actiune sau de afaceri. Dar in tren nu fumati , nu consumati bauturi alcoolice, nu aruncati hartii pe jos si nu trageti semnalul de alarma. Numai asa intalniti fair-play in relatiile cu ceilalti pasageri, vi se acorda credit si puteti sa ramaneti membru al acestei elite..."


AON este un grup de intelectuali (titrati si studenti) care comunica unii cu altii impartasind informatii idei si solutii respectand voluntar aceleasi reguli. Grupul este de tip NETWORK ( RETEA ) si constituie o forma de comunicare si interactiune constituita ca raspuns la ineficienta, ierarhie, birocratie si coruptie. Prezentarea retelei se poate face concis prin raspunsul la 3 intrebari :


Ce este AON ?

* o agenda
* o carte de telefon
* o baza de date
* un serviciu informatic
* o retea de cunostere
* un grup de persoane care respecta aceleasi reguli

Ce face AON ?

* apreciaza si utilizeaza competenta si efortul intelectual
* utilizeaza calitatile individuale si de grup
* rezolva problemele individului prin intermediul grupului
* construieste relatii sociale


Care este specificul AON ?

* recunoaste si certifica calitatile individuale si de grup
* individualizeaza informatiile ( orice informatie intrata in retea este semnata, datata, stocata si poate fi verificata)
* stabilizeaza , structureaza si valideaza informatiile
* informatia intrata in retea nu mai poate fi stearsa
(este publicata varianta corectata dar varianta initiala ramane pentru
comparatie si evaluare)
* fiecare membru are in orice moment imaginea intregii retele ( Diagrama AON )
* reteaua este transparenta pentru toti membrii ei sub toate aspectele

1. EXEMPLE DE FUNCTIONARE A RETELEI


2. DEFINIREA AON

Pagina creata de Sergiu SIMION



ENGLISH VERSION | ROMANIAN VERSION

Conceptie si coordonare - Sergiu SIMION


1.EXEMPLE DE UTILIZARE A RETELEI

A....Este ora 19.00 . Ati deschis televizorul si priviti jurnalul . O stire importanta din domeniul ( economic, medical, tehnic, juridic,etc ) va capteaza atentia. Trebuie sa luati o decizie in domeniul (...).Consultati modulul 1 din AON si trimitiei un scurt mail (sau in caz de stricta necesitate sunati pentru 1-2 min ) pe domnul (economist, doctor, inginer, jurist, etc.)in legatura cu problema respectiva mentionand codul dvs AON daca nu va cunoasteti deja. Pentru acest nivel reteaua a functionat . In continuare dvs decideti daca veti lasa lucrurile asa cum sunt sau daca veti interveni asupra lor.

Atentie !

In cazul in care interveniti va trebui sa va comportati dupa codul de conduita AON si sa aplicati corect principiile L.T.D. :

a) Daca ati fost FOARTE MULTUMIT de raspuns,persoana si stil, atunci expediati o evaluare de tip AONP( +) in baza de date AON si mentionati scurt, clar, concis ce ati remarcat . Dvs ati castigat astfel 5 puncte pe scala I ( Insertia in retea ) iar persoana solicitata de dvs a castigat 5 puncte la cota PRESTIGIULUI pentru care v-ar strange mana (daca ar putea sa va intalneasca ).

b) Daca ati fost FOARTE NEMULTUMIT de raspuns , persoana si stil, atunci expediati o evaluare AONP( - ) in baza de date AON. Dvs ati castigat 5 puncte pe scala I ( reteaua va este recunoscatoare ). Dar de aceasta data partenerul a "castigat" 5 puncte la indicatorul RESPINGERII .

Retineti !

Modul in care va comportati si solicitati informatia este foarte important. Daca nu o faceti corect s-ar putea sa aveti surprize. Persoana solicitata poate expedia la randul ei in baza de date AON o evaluare AONP (- ). In acest caz "castigati "si dvs 5 puncte la indicatorul RESPINGERII !

B. Ati apelat la serviciile unei organizatii/ institutii / firme / persoane autorizate . Ati fost FOARTE MULTUMIT / FOARTE NEMULTUMIT de serviciile oferite. Expediati in retea, dupa caz , o evaluare AONP(+/-) sau AONF(+/-) pentru ca si ceilalti membrii AON sa beneficieze de / sa evite experienta dvs si veti fi rasplatit in acelasi mod.

C. Aveti de luat o decizie importanta : a) cumpararea cu bani lichizi a unei case printr-o firma , b) angajarea la o firma pentru plecare in strainatate c) spitalul unde veti interna o ruda pentru o interventie chirurgicala riscanta . Cum procedati ? Pentru cazurile a) si b) , solicitati din baza de date AON cota firmelor respective . Daca nu exista , solicitati opinia membrilor AON din firmele respective. Daca nu exista, solicitati prin AON membrii clubului care locuiesc/ lucreza in aceeasi zona si cereti relatii despre firmele in cauza. In ambele situatii puteti obtine suficiente elemente pentru a sti daca merita sau nu sa riscati banii : existenta unei singure aprecieri negative despre o firma este un motiv suficient pentru a nu face tranzactii de acest tip cu firma respectiva ! In cazul c) folositi Modulul 1 pentru a identifica medicii si membrii AON din zona in care se afla spitalul. In al doilea rand, solicitati din baza de date AON cota AON si toate recomandarile pentru cei la care ati dori sa apelati sau vi se propune sa apelati. In aceste conditii este foarte probabil sa aflati in cine puteti avea incredere si sa aflati despre acest doctor aproape la fel de mult cat stie si asistenta lui.

D. Aveti de facut un drum in orasul X pentru o problema de afaceri , profesionala,etc. Consultati modulul 1 si aveti 3 posibilitati :

* ati localizat 3 membrii AON unul chiar pe domeniul respectiv - in 5 minute veti sti cel putin de unde sa incepeti );
* ati localizat un membru AON dar nu pe domeniul respectiv - totusi apelati la amabilitatea si serviciile lui pentru ca va poate orienta deoarece cunoaste zona, istoria si persoanele si aproape sigur va va da informatii valoroase ;
* nu ati localizat nici un membru AON - apelati la mijloacele obisnuite, mergeti la inspiratie sau asteptati... sa se extinda reteaua.

E. Aveti firma si vreti sa angajati o persoana ( inginer, economist, jurist, medic ,etc. ) Aveti de ales intre a plati o suma considerabila unei firme de "resurse umane" si de a astepta sa primiti ce va ofera aceasta sau de a afla mai intai prin baza de date AON ce persoane indeplinesc sigur cerintele dvs si de a alege ce va pofteste inima si la un pret simbolic.

F. Nu aveti firma, nu aveti serviciu si vreti sa va angajati. Daca nu sunteti in AON va trebui sa convingeti toate instantele unde mergeti ca sunteti ceea ce pretindeti si nu va ramane decat sa va descurcati in stilul traditional arhicunoscut. In schimb, daca sunteti membru al clubului , un anunt (semnal) in Modulul 6.(6.1) si Modulul 8.(8.2) poate fi solutia. O firma al carei manager este in AON dispune deja de date esentiale cu privire la persoana dvs si face o economie insemnata de mijloace financiare si de timp. Dvs ati castigat un loc de munca iar reteaua s-a extins prin aceasta tranzactie de tip Profit - Profit.

G. Ca student doriti un serviciu temporar la o firma sau doriti sa intrati in contact cu cu un specialist. Daca sunteti in AON nu mai sunteti tratat cu rezerva obisnuita fata de studenti iar firma / specialistul care va angajeaza/va accepta primeste o garantie suficienta in privinta dvs. In realitate, inventivitatea si energia dvs erau dorite in ambele cazuri "dar nici o parte nu stia de existenta celeilalte parti ".

H. Ca persoana particulara ati intrat in contact de nenumarate ori cu institutii, firme, organizatii,etc. si cu alte persoane particulare. Va mai amintiti cum a fost respectat statutul dvs, in cat timp ati obtinut o informatie solicitata, care a fost calitatea serviciilor de care ati beneficiat, cum au fost respectate (sau mai bine zis incalcate ) regulile si normele de comportament social.... In esenta AON propune cateva reguli simple pe care se incapataneaza sa le respecte. Prin aceasta exigenta reteaua constituie o solutie practica la alienarea (instrainarea) si zadarnicia resimtite mai mult sau mai putin de noi toti in aceasta interminabila tranzitie.

I. Ca roman stabilit in strainatate doriti sa faceti afaceri si sa stabiliti din nou contacte cu persoane si firme particulare din Romania. Daca sunteti plecat de multa vreme nu mai cunoasteti decat rudele apropiate si eventual cativa prieteni. In rest cunoasteti limba dar...nu mai intelegeti aproape nimic (o confirma foarte multe relatari). Dar daca sunteti in AON aveti acces rapid la informatie valida si puteti stabili usor contacte. Oamenii de afaceri (si nu numai acestia ) stiu sa aprecieze corect aceste avantaje.



2. DEFINIREA AON

Construit pe principiul retelelor de cunoastere , AON creeaza legaturi orizontale intre oameni si grupuri de oameni . Clubul are la origine o idee a lui Goethe ( "Anii de ucenicie ai lui Wilhelm Meister " ) , retelele de comunicare analizate de John Naisbitt ( " Megatendinte " ), conceptia lui Stephen R. Covey despre relatiile interpersonale ( " Eficienta in 7 trepte " ) si conceptia psihologului roman Gh. Zapan despre evaluarea interpersonala ( " Metoda aprecierii obiective a personalitatii " ). In egala masura realitatea sociala, tipul si caracterul relatiilor interpersonale si sociale de la noi , au jucat un rol important in crearea AON.


REGULAMENTUL CLUBULUI


SECTIUNEA A

1. Scop | 2. Obiective | 3. Principii | 4. Cod


SECTIUNEA B

5. Inscriere | 6. Formulare | 7. Baza de date | 8. Solicitari | 9. Alte detalii

( numai pentru membri )

SECTIUNEA C

10. Diagrama AON 11. Contacte | 12. Functionare
( numai pentru membri )


ENGLISH VERSION | ROMANIAN VERSION


SECTIUNEA A

1. Scop | 2. Obiective | 3. Principii | 4. Cod


1. SCOPUL AON


Crearea...

* unui mediu favorabil comunicarii, cooperarii si colaborarii
* interfetei dintre competente si resurse , dintre specialisti si studenti
* unui cadru favorabil indeplinirii scopurilor si intereselor membrilor
* unei afilieri economice pornind de la afilierea intelectuala
* unui mediu de afaceri sigur prin respectarea stricta a legalitatii si prin delimitarea ferma de persoane , institutii si structuri corupte.

Incurajarea...

* corespunzatoare a competentei intelectuale
* initiativei individuale si a gandirii independente
* unui tip de relatii sociale bazate pe dezvoltarea personala ,respectul partenerului, recunoasterea competentei si valorii individuale
* utilizarii eficiente a informatiei , resurselor ,competentelor si abilitatilor existente in cadrul grupului


Eliminarea...

* ierarhiei de tip birocratic- traditional.


2. OBIECTIVELE AON

Informatia...

* Circulatia rapida a informatiei valide in cadrul grupului
* Utilizarea avantajelor comunicarii,cooperarii si colaborarii in grup

Relatiile...

* Eliminarea suspiciunii la nivelul relatiilor dintre parteneri
* Generarea in cadrul clubului a unui unui mediu stabil ( de informare, comunicare,cooperare, colaborare, lucru, afaceri )
* Stabilirea in cadrul grupului a unor relatii ( sociale, profesionale, de afaceri) bazate pe un cod de conduita clar si ferm


Actiunile...

* Acces rapid la competentele, abilitatile si resursele grupului
* Crearea unor grupuri de lucru /de afaceri pe teme,domenii,zone,profesii, etc.
* Identificarea unor parteneri (sociali ,profesionali ,de afaceri) cu un comportament de tip fair-play
* Identificarea si atragerea studentilor in cadrul clubului prin accesul la informatii, competente si resurse


3. PRINCIPIILE AON

...de constituire

* AON este un club virtual privat creat numai pentru intelectuali , se delimiteaza de orice fel de partide politice , organizatii sau institutii , respecta legile in vigoare si nu are alte scopuri decat cele declarate in context.
* Activitatea AON se desfasoara numai in spatiu virtual. Trecerea de la activitatea si contactele in spatiul virtual la activitatea si contactele in spatiul real este o decizie individuala la latitudinea fiecarui membru AON.

...de apartenenta

* respectarea codului AON ( incalcare = excludere)
* (re) cunoasterea calitatilor partenerilor
* accesul liber la datele de identificare ale tuturor membrilor retelei
* accesul liber la toate informatiile din retea
* dreptul de a publica in buletinele AON semnale, evaluari, anunturi, oferte si reclame in mod gratuit si fara perioade de asteptare
* dreptul de a recomanda o persoana pentru inscrierea in AON dar si dreptul de a retrage creditul acordat
* nu pot face parte din AON militari, ofiteri si orice alte persoane care prin profesie sau statut au tangenta cu ( informatiile privind ) siguranta nationala a Romaniei


...de functionare

* intrarea si iesirea in AON este libera in conditiile din regulamentul retelei
* intrarea in retea (inscrierea) are drept suport numai setul de 6 formulare color originale furnizate de administrator
* orice informatie introdusa in AON este semnata , datata si poate fi verificata
* informatiile AON nu au nimic secret, au valoare numai in cadrul retelei si pot fi folosite numai de catre membrii retelei
* nucleul bazei de date ( modulul 1 ) este detinut de toti membrii AON
* baza de date AON este generata si modelata de activitatea,competentele, interesele, si preocuparile membrilor clubului
* fiecare membru AON se afla in centrul retelei si in acelasi timp este o potentiala baza de date
* reteaua AON este transparenta pentru toti membrii ei
* informatiile AON nu pot fi invocate, citate sau folosite in afara scopurilor declarate in acest context


...de evaluare

* membrii AON evalueaza mediul cu care se afla in contact
* membrii AON expediaza in retea evaluari ale persoanelor si firmelor cu care vin in contact


4. CODUL AON


* REGULI. Principiile de baza sunt de tipul LTD:

...Liability......Truth......Dialog......

(Responsabilitate - Adevar - Dialog)


* RELATII. In cadrul retelei , relatiile dintre membrii AON sunt de tipul CCC :

...Communication....Cooperation....Collaboration

(Comunicare - Cooperare - Colaborare)


* TRANZACTII. Intre membrii AON tranzactiile pot fi numai de 2 tipuri :

...Profit - Profit


sau


...UnNegotiable

( netranzactionare )


( Va urma )

 

Niciun comentariu: