Ambasadorul Gitenstein, mai jos citat, vorbește în numele unui etnism și al unui imperialism al cărui reprezentant este în România. Acest etnism nu s-a manifestat, dinspre guvernul american, în intervalul de 150 ani care au trecut de la dezrobirea țiganilor în România, anterioră desrobirii negrilor în Statele Unite, pe care le reprezintă în România și în numele cărora moralizează, pe pământ străin, Excelența sa, decât o singură dată, atunci când s-au făcut presiuni asupra guvernelor unei Românii, proaspăt independente, pentru naturalizarea forțată a unor evrei imgiranți.
De țiganii din Români, de soarta sau de condiția lor socială, nici un guvern american, de până acum, nu s-a ocupat, după știința mea, așa cum nu s-a preocupat de soarta evreilor europeni, dacă nu ar fi fost presat.
Dar, în ciuda aparențelor, nu soarta țiganilor îl preocupă pe acest domn Gitenstein ci făurirea încă a unui instrument de presiune asupra guvernului român și introducerea altui etnism agresiv, alături de formațiunile UDMR și secuiești, al căror scop este dezmembrarea statului România sau, în orice caz, aservirea lui unor scopuri străine. Dar partidele etnice, acolo unde au fost aprinse, s-au manifestat mereu violent, au dus la masacre sau măcar la tensiuni, la blocaje politice grave și nu au rezolvat nici o problemă socială.
Ambasadorul acesta american, și nu e primul, crede că în numele imperialismului guvernului său, are dreptul obraznic de a-aș da cu părerea despre ce trebuie să se facă în politica internă românească și cum trebuie rezolvate.
Problemele economice, sociale și morale ale comunităților de țigani nu se pot rezolva prin formare de partide etnice. Dacă s-ar ocupa de problemele lor sau dacă tăcea, rămânea filosof.
Se neagă astfel, prin intervenții fals democratice, orice diferențiere socială și orice diferență de comportament în interiorul acestor comunități, deși orice sociolog și etnolog i-ar putea demonstra băgărețului că nu cunoaște situațiile sau că le deformează deliberat. Gitenstein nu pare să fi auzit de țiganii bogați sau săraci, de diferențele tribale de comportament, de diferențele de tradiții și educației și vrea să rezolve la modul comunist, adică prin uniformizare, probleme care se pot rezolva prin diferențiere, și prin intervenția elitei țigănești în direcția ridicării nivelului de integrare profesională și socială a maselor paupere.
Nu se poate imputa doar românilor, chipurile rasiști, pentru că nu admit comportamentele asociale ale unei părți a țigănimii locale sau exportate, situația unei comunități care are în componența sa mari segmente de cetățeni care se descurcă material, chiar foarte bine, care au integrat valorile și regulile morale creștine și care au purces spre adevărata emancipare socială prin integrare, nu etnică ci culturală.
Da, există o problemă morală în acea parte a comunităților țigănești care nu s-au creștinat în profunzime, nu au preluat, aplicat și integrat Decalogul :-Să nu furi!
Dacă acest lucru nu se va recunoaște, dând vina pentru paupertatea, uneori doar aparentă, a unor grupuri de țigani, pe alții, pe ne-țigani, nu se va putea avansa nici măcar în sensul dezrobirii sociale.
Specializată, după 1990, în emisiuni despre țigani și evrei la televiziunea din Cluj, Andrea Ghiță, fostă angajată a unui Institut de Calcul, este o etnistă și naționalistă evreică care nu admite decât naționalismul minoritarilor, cel al majoritarilor fiindu-i prin definiție dezagreabil, chiar puturos.
Dar, atâta vreme cât identitatea CELUILALT și străduința celuilalt de a și-o proteja nu sunt admise la egalitate cu identitatea minoritarilor, atitudinea aceastora se numește șovinism sau chiar rasism, mai ales atunci când se împletește, cum e cazul adesea, cu declarații de superioritate intelectuală sau culturală din partea unor minoritari.
Ori intrăm și ne supunem unei logici politice anti-etniste, adică pur politice, ori ne întoarcem cu secole în urmă la războaiele religioase și la bătăliile economice mascate de tirade naționaliste, minoritare sau majoritare, fără limite.
Evenimentele din Jugoslavia, cele din Kosovo, încurajarea și manipularea conflictelor tribale în Libia, Liban, Iran, Afganistan, Siria sunt semnele aceleiași orientări imperialiste al cărui scop este slăbirea formațiunilor statale existente pentru a asigura penetrația și controlul capitalului american asupra resurselor energetice locale.
Petru Clej anticipa într-un comentariu la textul de mai jos că articolul va fi considerat de unii expresia «complotului iudeo-masonic».
Clej ironizează previzibil și greoi : «Asta e o nouă manifestare a conspirației iudeo-masonice împotriva României…»
Nu e o conspirație iudeo-masonică, îl putem liniști pe Clej, și nu atinge doar România, ci este o sistematică politică imperialistă americană, care se poate manifesta liber datorită slăbirii imperiului sovietic. Că unii iudei devin propagandiști în favoarea acestei strategii și acestor tactici, că altor iudei le va fi de folos, asta este doar un efect secundar, cu beneficiile sale colaterale.
Dan Culcer
La 11 martie 2011, preşedintele Traian Băsescu promulga Legea 28/2011 care stipulează următoarele
Art. 1. – Se comemorează dezrobirea romilor din România la data de 20 februarie a fiecărui an.
Art. 2. – Ministerul Culturii si Patrimoniului Naţional, autorităţile administraţiei publice centrale si locale pot sprijini material si financiar organizarea de manifestări publice si de acţiuni social-culturale dedicate comemorării acestei zile.
Propagandista Andrea Ghiță scrie :
«Prezenţa Excelenţei Sale Mark Gitenstein, ambasadorul SUA în România, la festivitatea de celebrare a Dezrobirii Romilor, organizată de ACDR (Alianţa Civică şi Democratică a Romilor) în 18 februarie 2012, la Bucureşti, a constituit un mesaj puternic atât către comunitatea romilor, cât şi către populaţia ne-romă din România. Pornind de la faptul că sclavia negrilor din SUA a fost abolită (în decembrie 1865) la un deceniu după dezrobirea romilor din Ţara Românească, Mark Gitenstein a spus: “ Emanciparea este doar primul pas, adevărata eliberare vine odată cu recunoaşterea egalităţii întregului popor şi asumarea cu mândrie a originii sale” . Ambasadorul SUA a mai arătat că nici până în ziua de azi negrii din America şi romii din România nu se bucură de egalitate deplină şi că aceasta se poate obţine numai prin organizarea formaţiunilor politice proprii care să le revendice drepturile. Mark Gitenstein i-a asigurat pe participanţii la festivitate că guvernul şi ambasada Statelor Unite ale Americii sunt gata să-i ajute pe romii din România să obţină egalitatea în drepturi cu ceilalţi cetăţeni.»
« Discursul lui Mark Gitenstein poate fi receptat ca un semnal al SUA referitor la politica României faţă de minoritatea romă. Să ne reamintim ce dezbateri furtunoase a stârnit în Senat neacceptarea denumirii oficiale de “rom” şi că, nu demult, reprezentanţii României în Parlamentul European pritoceau o iniţiativă legislativă privind schimbarea denumirii oficiale de “rom” în “ţigan”, la nivelul UE. Nu pot să trec cu vederea nici politicile de segregare – duse cu resurse demne de o cauză mult mai bună – de mulţi primari vajnici, care i-ar dori pe concetăţenii romi cât mai la periferie…sub privirea aprobatoare a majorităţii locuitorilor. În consecinţă îndemnul ambasadorului SUA către romi, de a-şi alcătui formaţiuni politice menite să lupte pentru desăvârşirea libertăţii câştigate cu un veac şi jumătate în urmă, este cât se poate de actual şi de luat aminte.»
« Să ne amintim că în septembrie 2010, legea a stârnit dispute aprinse în Senat. Distinşii senatori, atât din rândul partidelor aflate la putere, cât şi al celor din opoziţie, au dezbătut aprig subiectul timp de două săptămâni – legându-se de chestiuni precum denumirea de “romi” versus “ţigani”, cine şi când înrobiseră ţiganii – ca apoi să respingă triumfători proiectul care prevedea declararea unei zile pentru comemorarea dezrobirii şi menţionarea acestui eveniment în manualele şcolare de istorie. În final, după ce iniţiatorii au extras din textul legii această din urmă cerinţă, legea a fost adoptată de Camera Deputaţilor (forul decizional), la sfârşitul lunii februarie, nemaiputând să-şi facă efectul în 2011.»Am regăsit un schimb de mailuri între protagoniștii acestor comentarii, în cutia mea poștală, mesaje ajunse acolo prin grija lui Petru Clej, pe vremea când acesta mai credea că poate intimida prin etichetări de genul celor de mai jos, sub titlul :
« calomniatorul Dan Culcer ne ataca din nou
Mesaje primitex PETRU CLEJ petru.clej@btinternet.com
08.06.2011
către maier.stefan, minehttp://jurnalulunuivulcanolog.blogspot.com/2011/06/petru- clej-combatantul-fara-mila. html
N-am sa ma leg de continutul acestei tirade ultra-nationalist-paranoide, am sa ma leg de calomnia pe care acest individ cu pretentii nejustificate de jurnalist o (re)lanseaza, aceea ca la revista ACUM ar fi "mercenari". Asta ii confirma reaua credinta, dat fiind ca am spus de nenumarate ori ca revista e facuta pe baze voluntare, inclusiv atunci cand acest sub-mediocru activist ultra-nationalist ne-a cerut bani ca sa-i publicam aricole, a propos de mercenari.»
«andrea ghita ghitaandrea@gmail.com 08.06.2011
către PETRU, maier.stefan, mineNiciodata nu as fi ajuns pe blogul acestui cretin nationalist daca nu-mi dadeai tu adresa. Cum ajungi tu sa le descoperi? Nu putem ridica manusa aruncata de toti limitatii, trebuie sa-i alegem pe cei mai ...rasariti!In alta ordine de idei cica a aparut o carte a lui Funar Holocaustul impotriva romanilor, unii spun ca are pasaje antisemite. Eu nu am gasit-o si ma gandesc sa nici n-o mai caut ca daca o combatem ii facem si propaganda.»
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu