duminică, 25 octombrie 2015

De unde venim, cine suntem, incotro mergem? Scrisoare deschisa domnului Alexandru R. Florian

Vă rog să citiți acest text selectat de mine, în speranța că vă poate interesa. L-am găsit azi cu prilejul căutările mele pe Internet pe tema reacțiilor la Legea 217/2015 și mi se pare că luminează personalitatea executorului care se numește Alexandru Florina. 
Cu prietenie, Dan Culcer

De unde venim, cine suntem, incotro mergem? Scrisoare deschisa domnului Alexandru R. Florian
Vladimir Tismaneanu februarie 3, 2013 Cultura, Politica & Doctrine,Reactie rapida, Societate/Life 
27 comentarii 3,792 Vizualizari



Democratia si memoria sunt inseparabile. O democratie fara memorie este una decerebrata, subreda, extrem de vulnerabila. Titlul acestui articol este al unui tablou de Gauguin si capteaza exact aceasta problema. Tocmai din acest motiv sunt cat se poate de necesare dezbaterile despre un trecut care este departe de a fi disparut. Pe forumul de pe platforma “Contributors” a postat doua comentarii istoricul Alexandru R. Florian. Intre altele, domnia sa sustine ca, daca as fi fi fost acceptat in structurile invatamantului superior din Romania, n-as mai fi plecat din tara si n-as fi devenit un “fals disident”. Propune asadar o fictiva biografie contrafactuala pentru a o nega si a o desfigura pe aceea reala. Mai sustine el ca in scrierile mele as “terfeli” diverse persoane. Public raspunsurile mele sub forma a ceea ce, in chip neasteptat, a devenit acum o scrisoare deschisa. C’est toi qui l’a voulu, Georges Dandin… (restul se poate citi la adresa de mai sus)

Niciun comentariu: