joi, 1 octombrie 2009

Titus Filipas. Onestitate, Lucian Herşcovici !

Onestitate, Lucian Herşcovici !

By blogideologic
Rareori mi-a fost dat să citesc vreun text contemporan (vezi http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?care=10148 ), în care autorul să mintă cu atâta dezinvoltură, prin omisiune şi prin comisiune, pe cât o face domnul Lucian Herşcovici !
În primul rând din titlu : “R. I. F. – săpunul din piele de evreu – un mit”. Detaliu de proces tehnologic : Este  prima oară când aflu că săpunul se face din piele :-) . Eu ştiam că  săpunul se face din grăsime. Lucian Herşcovici vrea să îmi spună că există foarte multe lacune în cunoştinţele mele! Posibil, mereu m-am simţit un ignar. După cum am crezut mereu în adevărul preceptului antic : Ars longa, vita brevis. Lucian Herşcovici nu crede în aşa ceva, pentru că nu are o istorie antică. “Istoria sapunului R. I. F. este ciudata.”, începe a da informaţii  Lucian Herşcovici.  “s-a afirmat ca ar fi fost facut din grasime umana, respectiv din grasimea evreilor ucisi în lagarele mortii naziste.” Cine a afirmat, Lucian Herşcovici? Eu am citit aşa ceva în nişte cărţi obligatorii  de imbecilizare ideologică, pe vremea liceului. Era  o campanie dusă pentru demonizarea germanilor. Şi se mai afirma  în mod specific în acele cărţi că germanii au făcut săpun din trei milioane de evrei în cel de al doilea război mondial. Iar ei contau în numărătoarea victimelor Holocaustului. Numărătoare care mergea, pe atunci, puţin peste cele trei milioane de evrei făcuţi săpun. Nu mai spun că anexele cărţii de propagandă arătau fotografii veridice ale instalaţiilor din fabrica de făcut  săpun! Chiar Lucian Herşcovici scrie : “Unele depozitii la Tribunalul International de la Nuernberg au afirmat existenta unor asemenea fabrici. Unul dintre martori, Sigmund Mazur, a afirmat ca grasimi umane necesare productiei de sapun ar fi fost separate de oase în cadrul Institutului Anatomic din Danzig.” ? Vrei să spui că acele mărturii din procesul de la Nuremberg, mărturii depuse de evrei împotriva germanilor, au fost de fapt mărturii mincinoase ? Păi aceasta înseamnă negaţionism, domnule  Lucian Herşcovici ! Sigur, ai scris articolul de la adresa URL citată pentru ca noi să credem în această provocare, şi să începem să spunem că mărturiile evreilor în procesul de la Nuremberg au fost mincinoase ! Dar nu vom cădea în această capcană pe care o întinzi tu, Lucian Herşcovici ! Noi nu vom crede că mărturiile evreilor în procesul de la Nuremberg au fost mincinoase ! Bine, tu deja m-ai învinuit de negaţionism, înainte ca eu să fi citit textul tău. Pentru că spui : “In prezent el poate servi negationistilor, dupa principiul reducerii la absurd.” Unde este absurdul, Lucian Herşcovici, şi cine l-a construit ? Tu doar ai clamat, la începutul articolului  :  “s-a afirmat ca ar fi fost facut din grasime umana, respectiv din grasimea evreilor ucisi în lagarele mortii naziste.” Lucian Herşcovici, hai să vorbim corect  româneşte ! Atunci când dumneata ai scris :  “s-a afirmat”, nu ai introdus un grad de absurd în text, ci un grad de incertitudine! Ceea ce era prezent şi în cartea aceea veche de propagandă despre care eu am amintit. Acolo se afirma că “germanii au făcut săpun din trei milioane de evrei în cel de al doilea război mondial.” Iar ei contau în numărătoarea victimelor Holocaustului, repet ce am spus. Nu am scris eu cartea aceea, domnule Lucian Herşcovici ! Iar numărătoarea totală a victimelor Holocaustului trecea pe atunci, cu puţin peste trei milioane de evrei. Repet, eu nu vorbesc despre absurd, ci despre incertitudine ! Şi nu îmi dai voie să purced în raţionamentul meu mai departe, domnule Lucian Herşcovici? Folosirea logicii formale înseamnă negaţionism, domnule Lucian Herşcovici? Nu înţelegi domnule Lucian Herşcovici că acele trei milioane de evrei făcuţi săpun de germani în cel de al doilea război mondial înseamnă automat o incertitudine de “trei milioane” în statistica victimelor Holocaustului ? Dar chiar nu îţi aminteşti aforismul englezesc : “Există minciuna simplă, minciuna  grosolană, şi minciuna statistică.” ? De ce m-ai atras în această capcană, domnule Lucian Herşcovici?
Titus Filipas

Niciun comentariu: