OCT 21
Actualitatea trecutului
William Totok Istorie
Cazul lui Nicolae C. Paulescu (II)
NICOLAE CONSTANTIN PAULESCU
- schita biografica -
N. 8 noiembrie 1869, la Bucuresti - studiaza medicina la Paris, scrie teza: Recherches sur structure de la rute (1888-1897); urmeaza cursuri de chimie biologica si fiziologie generala la Facultatea de Stiinte din Paris, obtinand, in 1899, titlul de doctor in stiinte cu lucrarile: Cercetari experimentale asupra modificarilor ritmului miscarilor respiratorii si cardiace sub influenta diverselor atitudini ale corpului si Cauzele determinante si mecanismul mortii rapide consecutiva trecerii de la pozitia orizontala la atitudinea verticala (1897-1899); la Universitatea din Paris obtine al doilea doctorat in stiinte cu teza: Étude comparative de l’action des chlorures alcalines sur la matičre vivante (1901) - lucreaza ca medic extern, intern si secundar in capitala Frantei (1891-1897); profesor de fiziologie, la Facultatea de Medicina din Bucuresti; a cercetat metabolismul glicogenului, diabetul, rolul pancreasului in asimilatia nutritiva (1900-1931) - descopera hormonul antidiabetic elaborat de pancreas, pe care l-a denumit "pancreina", putin mai tarziu Fr.G. Banting si Ch.H. Best anuntand descoperirea insulinei (denumire propusa de ei pentru hormonul pancreatic) (1921); la Oficiul Roman de Brevete este inregistrata inventia lui Paulescu privind obtinerea hormonului antidiabetic, sub titlul Pancreina si procedeul fabricatiei ei (1922) - Premiul Nobel pentru medicina a fost acordat cercetatorilor canadieni Banting si Mac Leod pentru descoperirea insulinei (1923) - Paulescu moare la Bucuresti (19 iulie 1931).
Crestinism ortodox si rasism biologic
Paulescu ii descrie pe evrei ca pe ucigasii lui Iisus Hristos, afirmand ca si dupa 2000 de ani acestia "cuteaza cum" "sa sugrume religia divina" (p. 13.). "Spiritul evreiesc triumfa (impreuna) cu protestantismul" (p. 19), mai sustine Paulescu, anticipand astfel ideile altor extremisti de dreapta (de pilda, Corneliu Zelea Codreanu sau Nae Ionescu) care si-au axat ideologia exclusivista pe virtutile ortodoxiei. Paulescu si-a bazat teoriile incendiare pe un mixaj compus din elemente ale crestinismului ortodox si rasism biologic, fiind apreciat pentru aceste demersuri nu numai de autorul cartii Ortodoxie si etnocratie (1938), Nichifor Crainic, ci si de inalti ierarhi ai bisericii ortodoxe, ca fostul mitropolit din Sibiu, Nicolae Mladin, care in 1942 l-a elogiat in Revista teologica (anul XXXII, nr. 1-2 si nr. 3-4) intr-un serial intitulat: Doctrina despre viata a profesorului Nicolae Paulescu.
Crainic l-a intampinat cu entuziasm, descoperind in scrierile cu tenta religioasa ale lui Paulescu, pe care l-a numit "profetul nationalist si crestin al Romaniei", numeroase afinitati (Crainic, Ortodoxie si etnocratie, ed. Constantin Schifirnet, Ed. Albatros, Bucuresti, 1997, p. 138). Dupa Crainic, medicul atras de teologie ar fi singurul mare reprezentant al "nationalismului crestin", fiindca el a demonstrat plauzibil ca "nationalismul este un instinct natural", "de iubire inradacinata in fiinta omeneasca", "ca o puternica realitate biologica" (pp. 131-132). Crainic fusese fascinat de perspectiva dihotomica a teoriilor antisemit-teologice ale lui Paulescu asupra lumii, tributara unui maniheism schematic religios, potrivit caruia lumea (omenirea) este impartita in doua parti identificabile in manifestarea instinctelor. In consecinta, pentru Paulescu exista instincte individuale si sociale care se manifesta sub forma (religios) crestina si luciferica (satanica). Potrivit acestei scheme bipolare evreii se situeaza in sfera instinctualitatii sociale, specifica pentru o gama larga de manifestari distructive deghizate in liberalism, socialism, comunism sau francmasonerie. Aceste particularitati deghizate ale instinctului social devin vizibile printr-o accentuata tendinta de dizolvare a randuielilor traditionale, avand ca scop final dominatia globala si instaurarea statului supranational.
In aceasta viziune asupra lumii ideile lui Crainic si Paulescu se suprapun. Crezand in mantuire prin credinta, amandoi nu exclud reabilitarea ratacitilor prin botez. Desi ei sunt de parere ca Talmud-ul nu reprezinta nimic altceva decat o "falsificare iudaica a Vechiului Testament", transformat intr-un instrument doctrinar al "dusmaniei diabolice impotriva lui Iisus Hristos" si "o sursa care hraneste salbatecul spirit de separatie si de universala dominatie iudaica" (Crainic, p. 139), ei nu merg atat de departe ca si A.C. Cuza. Deoarece teoriile acestuia sunt inspirate din literatura antisemita germana, extremistul Cuza a pledat pentru renuntarea la Vechiul Testament si pentru un crestinism bazat doar pe invataturile cuprinse in Evanghelie.
In ceea ce priveste propunerile pentru rezolvarea asa-numitei "probleme evreiesti" intre solutiile propuse de Paulescu si Cuza exista o convergenta evidenta. "Suntem invadati de o rasa straina, asiatica, cu moravuri sanguinare, ce de un secol si jumatate se strecoara tiptil in tara, prin granitile ce-s rau pazite", scria Paulescu intr-un articol publicat in Apararea Nationala (an I, nr. 20/15.01.1923). "Aceasta invazie e mult mai teribila ca aceea recenta a nemtilor, de care am scapat relativ repede, si ca acele mai vechi ale turcilor si tatarilor, de care nu ne-am mantuit decat prin lupte sangeroase de mai multe veacuri. Intr-adevar, pe cand toti acesti dusmani au fost izgoniti peste hotare, de unde au venit, jidanii, care s-au infiltrat in madularele tarii, nu vor putea fi dati afara decat prin sfortarile persistente ale intregii natii romanesti. Si expulzarea jidanilor se impune in mod imperios, din pricina numarului lor enorm si care creste pe zi ce trece, si mai ales din pricina viciilor de hotie si de trufie, de care ei sunt infectati, caci ei pretind ca sunt poporul ales, chemat sa devina proprietarul tuturor averilor de pe pamant si stapanul intregii omeniri."(1)
In articolul citat din Ziua se mai mentioneaza faptul ca lui Paulescu "i se reproseaza acum ca a fost un apropiat al lui A.C. Cuza si ca a participat la fondarea Ligii Nationale de Aparare Crestina (!), in 1923, care mai tarziu, prin sciziune, a dat nastere Garzii de Fier. Printre publicatiile sale antisemite sunt citate: Complotul iudeo-masonic impotriva natiunii romane si Evreii si alcoolismul. Stranepotul sau nu este insa, intru totul, de acord cu paternitatea atribuita lui Paulescu privind aceste articole".
Codreanu inspirat de Paulescu
Pana si noua revista criptolegionara, Rost (nr. 5/2003), fondata la inceputul anului 2003 la Bucuresti, care i-a dedicat lui Paulescu un numar omagial special, schiteaza un gest de distantare fata de numeroasele texte ale medicului (intre care un loc aparte il ocupa cele 3 volume: Biserica si Sinagoga fata cu pacificarea Omenirii, 1924-1925), vorbind despre "o serie dura de brosuri si articole antievreiesti si antimasonice" - aparute dupa primul razboi mondial.
In opinia lui Corneliu Zelea Codreanu tocmai aceste scrieri a caror "paternitate" o contesta stranepotul medicului fusesera calificate de fondatorul Legiunii drept "articolele sfinte ale profesorului Paulescu". In cartea sa Pentru legionari (aparuta la Sibiu in anul 1936, iar apoi intr-o editie anastatica la Editura Gordian din Timisoara in 1993) Codreanu descrie cu lux de amanunte influenta exercitata de "profesorii romanismului", Paulescu si A.C. Cuza, asupra intrunirilor tinerilor extremisti de dreapta din anii '20: "indreptarele de orientare la aceste sedinte erau scrierile geniilor noastre nationale, Bogdan Petriceicu Hasdeu, Vasile Conta, Mihail Eminescu, Vasile Alecsandri etc., si mai cu seama, scrierile si prelegerile profesorului Cuza, scrierile profesorului Paulescu, lectiile de educatie nationala ale profesorului Gavanescul. Toate scrierile profesorului Cuza erau, nu o data citite, ci de trei-patru ori citite si studiate. In special cursurile sale de economie-politica ce tratau, de la inaltimea catedrei, in chip stralucit, chestiunea jidaneasca, chemand pe romani la intelegerea celei mai grave probleme prezente a lor, ne-au fost calauza in fiecare moment in sfortarile pentru cunoasterea ei. Cel mai mare noroc al nostru si deci al romanilor a fost profesorul Cuza, unul dintre cei mai straluciti cunoscatori ai problemei jidanesti din lume, caruia ii datoram puterea noastra de a ne orienta fata de toate manoperele jidanesti" (Codreanu, op. cit., p. 49).
"Articolele sfinte ale profesorului Paulescu", "cunoscator neintrecut al manoperelor iudeo-masoneriei", le-au citit Codreanu si adeptii sai si in revista antisemita Apararea Nationala editata de tandemul extremist Cuza-Paulescu: "La 1 Aprilie 1922 apare revista bilunara Apararea Nationala, sub conducerea profesorilor Cuza si N.C. Paulescu. Oricine isi poate da seama ce a insemnat pentru noi, in mijlocul gandurilor si framantarilor noastre, aparitia acestei reviste. In ea gaseam tot ce ne trebuia pentru o perfecta lamurire si inarmare a noastra. Articolele profesorilor Cuza si Paulescu erau citite cu religiozitate de tot tineretul si aveau pretutindeni in randurile studentilor, si la Bucuresti, si la Cluj, un mare rasunet. La 1 si 15 ale lunii, pentru noi era un triumf. Numerele revistei erau adevarate transporturi de munitii prin care noi invingeam argumentarile presei jidanesti" (ibidem, p. 51).
"Romania a Romanilor!"
A.C. Cuza a dezvoltat in anii '20 conceptul asa-numitului "crestinism integral"(2), care se suprapune cu ceea ce mai tarziu legionarul Ion Mota(3) si tehnocratul holocaustului Ion Antonescu au numit "nationalism integral"(4). Prin efectul lor ideologic imediat asupra practicii politice aceste concepte inrudite au pregatit terenul holocaustului in Romania, acesta fiind anticipat in 1930 de catre A.C. Cuza in al sau Imn de lupta, in care sunt comprimate "liric" toate ideile care mai tarziu au facilitat genocidul, niveland si paralizand retinerile etice si morale:
"Imn de lupta
Vrajmasii ne bantuie
Credinta ne mantuie
Roman cu jidanii
Robia satanei
E harta in toi
Nu dati inapoi
Navala tot creste
Luptati vitejeste
Pe goana paganilor
Romania romanilor"(5)
Sub lozinca incendiara "Romania a Romanilor" s-au produs pana-n 1944 cele mai oribile crime, s-au organizat pogromuri si s-au derulat epurarile etnice sangeroase. In spiritul acestei lozinci fasciste Cuza si Paulescu si-au dezvoltat tezele antisemite care au culminat in teoria inca vie in anumite cercuri din Romania contemporana potrivit careia evreii urmaresc sa transforme tara intr-un Israel. Scenariul pentru aceasta teorie deliranta apare la A.C. Cuza in diverse articole si carti. In volumul sau Nationalitatea in arta. Expunere a Doctrinei Nationaliste. Principii, Fapte, Concluzii, Editura Minerva, Bucuresti, 1915, p. 246 (Bucuresti, 1 1908), Cuza sustine ca "asezarea jidanilor in Romania face parte din planul lor de a-si dobandi un teritoriu propriu, pe care sa se desvolte ca natie autonoma, alcatuind un stat jidovesc!". Ideea fusese articulata deja spre sfarsitul secolului al XIX-lea de Vasile Conta ("parintele doctrinei antisemite din Romania") intr-o cuvantare intitulata Chestia evreiasca (1879), in care vorbeste despre o "imparatie jidaneasca" - la noi in Romania.(6)
Tributar acestei logici, Traian Braileanu vorbea in 1937 despre necesitatea distrugerii dusmanilor interni - adica a evreilor - care vor sa transforme Romania intr-o colonie a lor.(7)
Mircea Eliade avertiza si el in textele sale legionare fata de pericolul strainilor care devin in Romania un fel de stat in stat.(8)
Ideea reapare dupa 1990 cu aceeasi vehementa, de pilda la Serban Milcoveanu care scrie ca "in 1922-1925 reactia de aparare impotriva complotului iudeo-masonic de a coloniza ginta straina si de a ocupa infrastructura economica pentru a transforma spatiul carpato-ponto-dunarean in Stat bi-national cu Evreii clasa conducatoare si exploatatoare in calitate de Natiune invingatoare si cu Romanii clasa subordonata exploatata in calitate de Natiune invinsa".(9) Cat de adanc s-au implementat astfel de idei delirante in constiinta unor extremisti demonstreaza numeroasele carti si articole aparute dupa revolutia din 1989.(10) Toate aceste scrieri pretind in numele unui adevar absolut ca Romania este si a ramas o tinta preferata a evreilor care nu au renuntat la obiectivul lor vechi de a acapara tara si de a o transforma intr-un stat al lor.
Romania - noul Israel
Despre crearea unui nou Israel pe pamant romanesc vorbeste si antisemitul virulent Radu Theodoru, in mai multe carti revizioniste inspirate din literatura clasica extremista si din Protocoalele inteleptilor Sionului, ceea ce dovedeste si lista bibliografica din cartea sa, Nazismul sionist (Editura Alma Tip, Bucuresti, 1997). Pe langa binecunoscutii autori romani de literatura antisemita aici apar mai toti "clasicii" genului, de la Roger Garaudy (Miturile fondatoare ale politicii israeliene) la Henry Ford (Jidovul international, editia romaneasca din 1927!), si de la Alfred Rosenberg (ideologul principal al nazismului german, autorul lucrarii antisemite Mitul secolului XX) la Emil Cioran (Schimbarea la fata a Romaniei). "Presiunile asupra Romaniei spre a se realiza aici un nou Israel sunt de natura politica, financiara, economica si psihologica. Depinde numai de romani daca accepta sau nu sa devina slugile evreilor in propria lor tara", scrie Theodoru in Romania ca o prada (Editura Miracol, Bucuresti, 2000, p. 244).
Aceste teze aberante sunt dezbatute, pe larg, si in revista Romania Mare. Intr-un articol intitulat Antisemitismul la el acasa..., (Romania Mare, nr. 428, Anul IX, 25.09.1998) Paul Suditu reproduce sub forma unui citat atribuit unui evreu propozitiile: "Romania este gradina evreilor si vom fauri acolo noul stat Israel. Numai noi, evreii, suntem in masura sa decidem cine sa conduca Romania, pentru ca numai noua ne-a dat Dumnezeul lui Israel aceasta putere suprema asupra voastra!". Acelasi autor recomanda apoi cititorilor revistei antisemite condusa de Corneliu Vadim Tudor sa citeasca elucubratiile unui alt colaborator al revistei Cristian Negureanu, "Evreii au vrut sa-si creeze statul in... Romania", incheindu-si articolul cu o chemare antisemita in stilul lui A.C. Cuza: "Daca rasfoim Istoria Universala constatam ca cele mai mari nenorociri le-au adus smintitii care s-au crezut oameni normali. De aceea, nu stim de ce singura concluzie care ne vine acum in minte este o parafraza la un celebru proverb american: Un indian bun este un indian mort".
Un alt colaborator al revistei extremiste de la Bucuresti, Traian Romanescu, si-a publicat initial cartea Marea conspiratie evreieasca (Editura Logos, Bucuresti, 1997) sub forma unui lung serial in Romania Mare. Revista electronica Garda de fier - Gazeta de exil, editata de neolegionarul notoriu din America, Constantin Burlacu, a publicat in anul 2001 capitolul XXIII - Singura cale -, in care se pot citi afirmatii incredibile, imprumutate din arsenalul publicistic al unor autori ca Paulescu, A.C. Cuza sau Codreanu: "Dusmanul de moarte al poporului roman, inca de acum saptesprezece secole, nu sunt nici ungurii, nici ucrainenii, nici rusii, care nici nu existau pe atunci, ci evreii". Si acest autor isi bombardeaza cititorii cu teza existentei unor "planuri in legatura cu tara noastra respectiv de a o coloniza cu evrei din Moldova si Ucraina si de a o transforma intr-o colonie economica, asa cum fusese in timpul degeneratului rege Carol al II-lea si banda lui de iudeo-francmasoni".
Romanescu zugraveste pericolul evreiesc in culori apocaliptice ca "un urias infern comunist" in care "vom sfarsi cu totii" daca nu se va "lichida, odata pentru totdeauna", aceasta "conspiratie internationala" "pusa la cale de o minoritate neinsemnata". "Distrugerea Romaniei ca Stat National", scrie un alt partizan al ideii fixe privind conspiratia antiromaneasca a evreilor, "a fost si ramane o lucratura a iudeo-masoneriei internationale, care foloseste extinderea NATO si a UE ca mijloace de santaj si tortura" (Ilie Costache, Romania, ingerul din iadul mondializarii - 30 -, in: Romania Mare, nr. 637, Anul XIII, 27.09.02).
Pagina internet intitulata Dezvaluiri (www.dezvaluire.go.ro) s-a specializat pe reproducerea unor scenarii care vizeaza distrugerea Romaniei de catre forte ostile al caror tel final nu este nimic altceva decat a transforma Romania in "a doua Palestina"(11), precum suna titlul unui text nesemnat, care sintetizeaza asertiunile vechi prin adaptare la realitatea de acum: "Planul prin care evreii doresc ocuparea Romaniei exista in arhivele israeliene, XVI, p. 719, 1866 (sic!)". "Daca voiesc sa ne cucereasca, n-au decat s-o faca... fatis, ca toate natiile, cu arma in mana" - afirma, referindu-se la evrei, marele poet Mihai Eminescu (Scrieri Politice Literare, Ed. Minerva, 1905, p. 111). In cazul in care profetiile biblice se vor implini si, impinsi de razboiul din Orientul Mijlociu, evreii vor veni in Romania, ei trebuie sa uite Talmudul si sa-si citeasca profetii. Dumnezeul lor este si al nostru. Evreii ne vor fi stapani, iar noi, romanii, slugile lor. In lucrarea sa Pericolul ovreesc, J.D. Protopopescu, in 1922, afirma urmatoarele: "Cand venim in lume, mostenim, o data cu tara si limba stramoseasca, si obligatiunea de a ne apara nationalitatea (…)".
Presa vremii din intrega Europa a redat strigatul de disperare al poporului roman: "Evreii vor sa faca din Romania, Palestina si din Bucuresti, noul Ierusalim". In 1913, savantul roman dr. N.C. Paulescu, cel care a fost privat de primirea Premiului Nobel pentru medicina in urma descoperirii insulinei, afirma in lucrarea Spitalul, Coranul, Talmudul, Cahalul, Francmasoneria urmatoarele: "Romania, cu pamantul ei excesiv de fertil si cu locuitorii ei buni, blanzi ca niste miei si, mai ales, naivi ca niste copii, este un fel de El Dorado (tara de aur) care ar constitui o prada bogata, un adevarat Rai pamantesc pentru poporul lui Israel". Dezvaluirea planurilor de ocupare a Romaniei i-a atras furia evreimii, fiind, prin toate mijloacele, impiedicat sa primeasca Premiul Nobel. Tot doctorul N. Paulescu afirma ca, in lucrarea lui L. Chabauty, Les juifs, nos maitres, sunt scrise urmatoarele: "De vreo 30 de ani, adica de pe la 1850, evreii cauta sa-si creeze acest centru national, aceasta tara israelita, in provinciile danubiene, astazi regatul Romaniei (…)".
Pe aceeasi pagina-internet este publicat si volumul lui Ovidiu Buruiana, Romania in fata unui alt Israel (Editura Deceneu, f.l., f.a.). Din lunga lista bibliografica a acestui colportaj se poate deduce mecanismul de receptare a unor lucrari antisemite publicate in Romania si in strainatate dupa 1990.
Note:
1. Paulescu, Cauzele manifestatiilor studentesti, cit. dupa: Alexandru Florian s.a. (ed.), Ideea care ucide. Dimensiunile ideologiei legionare, Editura Noua Alternativa, Bucuresti, 1994, p. 180.
2. In: Apararea Nationala, 17.04. 1927, vezi: Cristian Sandache, Doctrina national-crestina in Romania, Colectia Romanii in istoria universala, vol.54, coordonator si prefatator: Gh. Buzatu, Ed. Paideia, Bucuresti, 1992, p. 9.
3. Cf.: Jean Ancel, Contributii la istoria Romaniei. Problema evreiasca 1933-1944, vol.1., Bucuresti, 2001, p. 161.
4. Cf. Marcel-Dumitru Ciuca / Aurelian Teodorescu s.a. (ed.): Stenogramele sedintelor Consiliului de ministri. Guvernarea Ion Antonescu, Bucuresti, 1998, p. 438. (Sedinta consiliului de cabinet, 28 februarie 1941.)
5. Apararea Nationala, 05.01. 1930, cit. din: Cristian Sandache, op. cit., p. 10.
6. Cf. Andrei Oisteanu, Imaginia evreului in cultura romana. Studiu de imagologie in context est-central-european, Editura Humanitas, Bucuresti, 2001, p. 285; si Leon Volovici, Ideologia nationalista si "problema evreiasca" in Romania anilor '30, Humanitas Bucuresti, 1995, p. 34 s.u.
7. Traian Braileanu, Tehnica politicei legionare, in: Insemnari sociologice, Anul 3, nr. 4, iulie 1937; cit. dupa: Alexandru Florian s.a. (ed.), Ideea care ucide. Dimensiunile ideologiei legionare, Editura Noua Alternativa, Bucuresti, 1994, p. 267.
8. Cf. Eliade, Pilotii orbi, in: Vremea, Anul 10, nr. 505/ 19.09.1937; in: Mircea Eliade: Textele "legionare" si despre "romanism", ed. Mircea Handoca, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2001, p. 52-59.
9. Serban Milcoveanu, Partidul Comunist si Miscarea Legionara in epoca fierbinte. Iulie 1945-Iulie 1948, Prefata de Dan Amedeu Lazarescu, in: Invierea, nr. 6, Bucuresti, f.a. (1996), p. 103.
10. Vezi: George Voicu, Teme antisemite in discursul public, Ars Docendi, Bucuresti, 2000.
11.Titlul exact este: Romania - A doua Palestina?
Adauga comentariu
1 Mirela
Planeta asta e plina de imbecili, animale bipede "intelectuale", adanc adormite. Cei de la ,,Revista 22" in ce categorie se incadreaza? Sau aceasta intrebare i s-ar potrivi S.R.I.-stului ,,golan" prietenul lui Basescu, care-si permite sa manipuleze studentimea din R. Moldova, in ce scopuri ? Poate ,,REVISTA 22" va publica un articol despre JOCURILE DE CULISE ale scursurilor societatii romanesti, lingatorii de bocanci "americani" ce urmaresc parvenirea vanzandu-si tara si neamul pentru propriile patimi animalice!2 Carol
Sa va scrie rusine ca a-ti calomniat pe ilustrul savant Paulescu,cine sunte-ti voi mah sa-l criticati pe maestru, si sa-l numiti anti semit? de ce era anti semit? voi nu sitit ca la vremea aia evrei erau o problema peste tot,erau paraziti,hoti,talhari si ne-au pradat de comori,ne-au ruinat, cine va plateste mah evrei? sau revista22 e coordonata din umbra de masonerie? voi chiar nu aveti pic de bun simt , imi dau seama si eu,daca ajung jurnaliste toate ....... nici nu siu cum sa va numesc, a-ti dat probe pe sub birou sa lua-ti psotulscrie-ti ce vi se dicteaza, chiar un pic de jena fata de omul asta care a descoperit insulina, si din cauza evreilor a pierdut intaietatea, l-au amenintat si i-au furat drepturile pe care le-a dat canadienilor,plus premiul nobel , sunteti niste nenorociti,pute-ti sa nu imi apropb
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu