sâmbătă, 2 octombrie 2010

Mihai Vintila. Esecul esalonului doi

Vă rog să citiți acest text selectat de mine, în speranța că vă poate interesa. Ca deobicei, nu doar textele antologate sunt interesante ci și comentariile, cu toată diversitatea lor naturală, cu toate prejudecățile pe care le exprimă. Am o singură rezervă față de concluzia articolului. Șansa care ar veni dinspre o nouă generație. Nici o generație nu e omogenă, uniformă, orice generație este formată din grupuri, rețele, personalități, caractere diferite. Și fără pregătirea de artilerie, adică fără propagandă pozitivă, electoratul nu va urma o astfel de ipotetică elită salvatoare. Oportunismul va smulge din corpul generației o seamă de inși, gata să se adapteze ofertei. Așa că, hai să analizăm concret din cine ar fi formată noua generație, cu ce bagaj ideologic vine, liberalismul anarhic, internaționalismul liberei concurențe și a autoregulării pieții, etc. Cine sunt și ce vor tinerii? Știe dl Vintilă ceva mai multe despre asta? Să vină cu precizări. Le așteptăm pe blogul capitalul.ro sau într-un dialog direct.
Dincolo de generalități corecte, nu doar analiza trecutului, diagnosticul ne poate uni ci proiectul, soluțiile și caracterele purtătorilor de soluții.
Cu prietenie, Dan Culcer

Esecul esalonului doi
Scris de Mihai Vintila
Marţi, 13 Iulie 2010 11:10

Imediat dupa anul de gratie 1989, puterea in Romania a trecut de la familia dictatoriala Ceausescu la esalonul doi format din activisti de partid, din securisti, pe scurt din invartitii Epocii de Aur.

Timp de 20 de ani, esalonul doi a construit o tara stramba, asa cum erau ei. O patrie pentru invartiti unde specula a ajuns sa fie mai importanta decat munca, unde imbogatirea peste noapte este visul de zi cu zi si unde cel ce invata si trudeste este un prost care abia isi duce traiul.
Modelul economic al esalonului doi se apropie mai mult de un stat oligarhic, unde un tatuc spune ce si cum, dar cu marele avantaj pentru esalon de a-l putea schimba cand interesele de grup o cer.
Si cum s-a mai jucat politica, economia si toate cele prin Romania ultimilor 20 de ani! Tovarasul Nicolae Ceausescu ar fi fost oripilat de omul nou pe care, iata, a reusit sa il creeze, mai stramb si mai fariseu ca nimeni altul.
Dupa o asa dezvoltare, prima criza economica reala a dus tara spre prapastie. Avem un presedinte incompetent, nehotarat, cu darul betiei care ii afecteaza deciziile politice dupa chiar propriile spuse. Avem un prim ministru profesor de drept constitutional, autorul celor mai multe ordonante de guvern neconstitutionale din istoria noastra moderna. Avem o doamna ministru care umbla pe la sinistrati sa le imparta pantofi cu toc. Avem ....dar ce nu avem. Un intreg esalon doi, plin de ifose, suficienta, doldora de diplome, dar plin de incompetenta. E de fapt esenta esecului comunismului ca sistem pe care acum toti trebuie sa il mai suportam o data.
Cu chiu cu vai am fost primiti in Uniunea Europeana, nu ca un stat cu drepturi depline, ci ca o piata, ca o centura de siguranta care nici nu moare, dar nici nu traieste.
Sub presiunea UE am facut ceea ce ne pricepem mai bine: am manipulat, am creat forme fara fond si am intretinut razboaie fara rezultate. Ne-am luptat cu coruptia fara corupti, cu mafia fara mafioti, cu prostii fara de prostie. Am construit o invarteala care acum plezneste pe la toate legaturile.
Singura noastra speranta o constituie noua generatie, dar nu fii esalonului doi. O generatie care sa vina dinspre Europa spre Romania si care sa isi doreasca ca si aici sa fie ca „acolo”. O populatie care sa astepte ca statul prin organele sale sa isi faca datoria, o generatie care sa inteleaga, sa respecte si sa apere valorile democratiei si ale unei adevarate economii de piata. O generatie fara farisei si fara bagajul Omului de Aur. O generatie simpla si autentica. Ea este deja printre noi, o simt si ii astept reprezentantii sa preia Romania.
Asa cum este acum nu se mai poate.


    •    Adauga comentariu
    •    RSS
Comentarii (24)


    •    |2010-07-13 13:09:04 Noname :) 
Sunt perfect de acord cu articolul de fata insa finalul are o omisiune. Cine va asigura schimbarea conducerii de acum (asa cum o stim toti, nu merita sa ocup memorie cu injuraturi si insiruiri de "virtutii") cu cea a generatiei satule de rRomania (nu e o greseala de dactilografiere). Cine se va pune sa faca schimbarea intr-o tara in care fiecare asteapta ca altul sa faca.
    •   
    •    Vremea comunismului cu securitatea care te ia pe sus in miez de noapte a murit acum 20 de ani. Chestia e ca nimeni nu s-a prins de poanta. Pina cand lumea nu va intelege ca puterea unei tari sta in mainile poporului si nu ale conducerii lucrurile vor evolua in aceeasi directie ca si pina acum - adica prost.
    •   
    •    Nu romanii trebuie sa se teama de conducerea tarii, conducerea tarii trebuie sa se teama de romani.


    •    |2010-07-13 15:02:12 Ranger 
Daca faceti parte din minoritatea de 14% dintre romanii care NU l-au votat pe Tatucul Iliciov, va cred. Daca privesc zilnic in jur pe cei cu care intru in contact (colegi de srviciu, vecini, trecatori, prieteni, media), va contrazic si va garantez ca "se va mai putea". Si inca mult si bine. Pentru ca Romania este tara in care la Revolutie & Lovitura de Stat din Decembrie '89, AU MURIT CEI CARE TREBUIAU SA CONDUCA SI AU INCEPUT SA CONDUCA CEI CARE TREBUIAU SA MOARA.


    •    |2010-07-13 17:14:45 @ Ranger 
Sad but true :(
    •    


    •    |2010-07-14 07:53:44 Angela-Stela Chirgan 
Tinara generatie prefera sa plece cit mai departe de actuala societate corupta. Prefera sa capituleze decit sa se lupte cu morile de vint. Deci cine vor fi cei de la conducere?


    •    |2010-07-14 08:27:43 doru 
cand le va fi romanilor iarasi foarte rau se vor trezi, atunci aceasta generatie nu va mai trebui sa rateze ocazia de a se ocupa serios si responsabil de tara,dar cum in viata nu se obtine nimic fara lupta, trebui sa fie pregatiti ptr. asta


    •    |2010-07-14 15:37:23 ion 
Care sunt securistii aia bogati,dati nume!..nu mai distrageti atentia de la adevaratii vinovati.Poate ca daca am fi avut securitatea din '89 nu am fi ajuns aici.Sintem singura tara din istorie unde hotii etaleaza cu nonsalanta bogatiile,unde si copii stiu ca Vintu a furat FNI,de exemplu,fara a se lua vre-o masura legala.Acesta se numeste in opinia mea "stat mafiot"


    •    |2010-07-14 18:36:39 TF 
Articolul: o aberatie, commenturile tot o aberatie.
    •    Politica ( opiniile) voastra este nula. Oamenii de care vorbiti voi fac bani, nu conduc tari..
    •    Statul in sfarsit o termina cu ajutorarea populatiei. Nu muncesti, mori de foame.


    •    |2010-07-14 19:28:10 nn 
iar tu,TF, esti ca magarul intre oi


    •    |2010-07-15 10:07:43 TF 
Pot fi si gugustuc, ideea e aceeasi.


    •    |2010-07-16 00:56:28 RomanianGeist 
@TF din pacate(pentru cei ce asteapta totul pe graits) ai dreptate, asta se intampla peste tot in lume, nu tragi nu ai punct!


    •    |2010-07-18 00:38:40 ... poveste 
...si scufita rosie cand a crescut mare a fost tot rosie...


    •    |2010-07-18 19:23:41 m.musceleanu 
esalonul de care amintiti n-a construit nimic ,nici stramb ca ei[desigur,va referiti la caractere]si nici drept asa cum ne asteptam fara a ne gandi ca"ce se naste din pisica..."Nici nu avea cum sa construiasca.El,acest esalon -ajuta-ne DOAMNE sa fie si ultimul-stia prea bine sa aplice indemnul milenar al parvenitilor:"divide et imppera",astfel politica de demolare a unei societati cu un sistem de valori perimat s-a extins in toate planurile vietii sociale,producandu-se o continua si completa demolare nu numai de constiinta sociala ,dar si de distrugere si demolare materiala a tarii si a populatiei acesteia. In rest,sunt de parerea dv. 


    •    |2010-07-21 16:11:54 sorin cta 
tf are dreptate . mai trebuie adaugat ca romanii sunt in general balcanici , putori , betivi si inapoiati , etc. de-aia suntem si saraci


    •    |2010-07-29 10:15:06 cucuredu 
Nenea Iliescu sa "traisaca",el e vinovat de tot ce e acum in Romania,el cu toti care l-au votat in '90.Pentru ca el nu a fost de acord cu punctul "8" din declaratia de la Timisoara,pentru ca el i-a reactivatpe securistii ascunsi prin beciuri,pentru ca el i-a mosit pe toti care au furat,cu legile facute pentru ca hotia sa fie "legala",stiind ca nu se poate sa detii puterea politica fara putere economica.El este "cuiul lui Pepelea".El este vinovat de infiintarea statului mafiot.Nici massmedia nu mai este de partea noastra,pentru ca este controlata tot de mafioti si fosti securisti.Toata clasa politica este o apa si un pamint.Si daca oamenii de calitate nu se vor implica,nu vor mai putea sa ii dea jos de la putere nici macar nepotii sau stranepotii nostri.Se va intimpla ceea ce se intimpla acum in Rusia.


    •    |2010-07-29 18:38:08 romanii nu sant facuti sa aiba 
Dupa parerea mea cea mai mare eroare facuta introducand romania in UE.
    •    Fara nici un fel de constiinta sau complex! Ei au inteles ca sa dat dreptu la furat, pradat, inselatorii, jeaf, delincventa ... si asa au si facut, au invadat teritoriile UE sa-si ia dreptul ce le-a dat Base !?
    •    Romanii nu sant decat tigani pizmasi 


    •    |2010-07-29 18:38:10 romanii nu sant facuti sa aiba 
Dupa parerea mea cea mai mare eroare facuta introducand romania in UE.
    •    Fara nici un fel de constiinta sau complex! Ei au inteles ca sa dat dreptu la furat, pradat, inselatorii, jeaf, delincventa ... si asa au si facut, au invadat teritoriile UE sa-si ia dreptul ce le-a dat Base !?
    •    Romanii nu sant decat tigani pizmasi 


    •    |2010-07-29 20:21:36 mg 
stimabile eu cred ca visezi precum Platon la Atlantida..
    •    O noua generatie fara farisei zici ca-ti da tarcoale ?
    •    Din pacate, cei competenti in domeniile lor, cei se pricep sa faca si altceva decat gargara nu intra (pe buna dreptate) in politica.
    •    Politica o vor face tot smecherii de 2 lei(vechi)
    •    Culmea e ca vor avea adepti in continuare pentru ca, nu-i asa ?, vom avea intotdeauna si talpa tarii
    •    Viva Zapata !


    •    |2010-09-03 10:07:12 calimero 
gresit! actualii nu au fost esalonul doi, ci rebuturile eliminate de ceausescu ca ariviste si speculante sau fara valoare, cei trecuti pe linie moarta( asa zisii dizidenti) A nu se confunda esalonul 2 format din activisti corecti si pregatiti cu cei eliminati de sistemul ceausist. Deci (dizidentii)ei fac acum ce nu i-a lasat ceausescu sa faca in socialism sa speculeze , sa faca trafic de influenta sau prstii


    •    |2010-09-14 15:14:52 PAPA PAUL 
Din pacate,azi nu putem vorbi despre deosebiri doctrinare sau de competente intre formatiunile politice.Toti provin din esaloanele 2 si 3 ale partidului comunist.Sa ne amintim de Conventia Democratica si de marile sperante pierdute foarte repede dupa ce acestia au castigat alegerile.Cine erau aceia?Cine sunt cei de azi si ce sperante sa ne punem in cei de maine , atata timp cat oamenii de valoare(de la muncitori la intelectuali)parasesc Romania.Ce forta pot avea cei care raman din neputinta sau lipsa de curaj sa schimbe ceva in mersul lucrurilor.Romania nu mai exista si nici unul din conducatorii de azi nu vede sau nu vrea sa vada.Romania este divizata in bogati si saraci;portocalii,rosii,verzi;destepti cu euroni si prosti cu neuroni etc.Sunt pesimist cu privire la o schimbare majora in urmatorii zeci de ani.20 de ani au trecut repede,nu? 


    •    |2010-09-29 12:43:18 baran grigore 
ce tot vorbiti nenorocitilor de comunisti si securisti ca ei au construit in 25 ani cat nu au construit altii nici inainte de comunisti si nici dupa revolutie.Nu fiti handicapati in gandire si ganditi logic daca stiti ce este aia.Ce a construit romania inainte de comunisti?NIMIC. Si dupa revolutie tot NIMIC. Atunci ce aveti cu sec si comunistii? Aratati si voi de ce sunteti in stare.Ati vandut tot la tari straine iar acum sunteti sclavii lor asa cum ati fost si inainte de comunisti. Pacat de tara asta.


    •    |2010-09-30 08:54:33 Elena 
Poporul roman este harazit pe aceasta planeta sa nasca multa inteligenta. Suntem o natiune care are nativii cei mai inteligenti din lume. Tara prin locul pe care il ocupa pe harta lumii,detine un relief diversificat,foarte frumos unde ar trebui sa nu existe atata suferinta si umilinta la cat s-a ajuns in prezent,in viata romanilor (inclusiv toate etniile). Caracteristica negativa a poporului roman este lipsa 'UNIRII'. Cei alesi sa reprezinte interesele natiunii acestei tari,au inteles ca odata ajunsi in functiile respective,calca in picioare orice regula a "DEMOCRATIEI",in modul acesta au contribuit la scaderea nivelului de trai ingrozitor a cetatenilor. Democratic,ATUNCI CAND NU MAI GASESTI SOLUTII pentru mentinerea si crestrea puterii economice a acestei tari,implicit un minim de trai decent al cetatenilor,TE RETRAGI DIN FUCTIE PRIN DEMISIE FARA SA MAI ASTEPTI CEREREA PRIN DIFERITE FORME DE PROTEST. In mileniul trei trebuie sa primeze competenta ,seriozitatea si credinta adevarata. In repetate randuri asistam la depunerea juramantului din partea celor alesi sau numiti pe o functie!!!!! Prin tot ce au facut ne-au convins ca au jurat ca niste farisei,au jurat fals,au murdarit BIBLIA cu mana lor. Tara are nevoie sa fie condusa de un STEFAN CEL MARE,de un MIHAI VITEAZU, de un ALEXANDRU ION CUZA, de un MOS ION ROATA care a cerut "UNIREA DE LA VLADICA, LA OPINCA" afirmand "Unde-i unul nu-i putere la nevoi si la durere; Unde-s doi puterea creste si dusmanul nu sporeste". Cum este posibil sub privirile a milioane de romani sa asistam la atata obrasnicie si tupeu a d=nei ROBERTA care falsifica numarul voturilor pentru a promova o lege a pensiilor????? In acest mod s-a procedat cu toate actele normative!!!!!! Imediat trebuia sa dispara de pe scena politica a tarii! In ultimii sase ani tara s-a prabusit (agricultura,industrie,etc.) Unde este ratiunea??? Cand se procedeaza la reducerea veniturilor salariale a unor categorii de salariati, a pensi...


    •    |2010-09-30 09:04:01 Elena 

Poporul roman este harazit pe aceasta planeta sa nasca multa inteligenta. Suntem o natiune care are nativii cei mai inteligenti din lume. Tara prin locul pe care il ocupa pe harta lumii,detine un relief diversificat,foarte frumos unde ar trebui sa nu existe atata suferinta si umilinta la cat s-a ajuns in prezent,in viata romanilor (inclusiv toate etniile). Caracteristica negativa a poporului roman este lipsa 'UNIRII'. Cei alesi sa reprezinte interesele natiunii acestei tari,au inteles ca odata ajunsi in functiile respective,calca in picioare orice regula a "DEMOCRATIEI",in modul acesta au contribuit la scaderea nivelului de trai ingrozitor a cetatenilor. Democratic,ATUNCI CAND NU MAI GASESTI SOLUTII pentru mentinerea si crestrea puterii economice a acestei tari,implicit un minim de trai decent al cetatenilor,TE RETRAGI DIN FUCTIE PRIN DEMISIE FARA SA MAI ASTEPTI CEREREA PRIN DIFERITE FORME DE PROTEST. In mileniul trei trebuie sa primeze competenta ,seriozitatea si credinta adevarata. In repetate randuri asistam la depunerea juramantului din partea celor alesi sau numiti pe o functie!!!!! Prin tot ce au facut ne-au convins ca au jurat ca niste farisei,au jurat fals,au murdarit BIBLIA cu mana lor. Tara are nevoie sa fie condusa de un STEFAN CEL MARE,de un MIHAI VITEAZU, de un ALEXANDRU ION CUZA, de un MOS ION ROATA care a cerut "UNIREA DE LA VLADICA, LA OPINCA" afirmand "Unde-i unul nu-i putere la nevoi si la durere; Unde-s doi puterea creste si dusmanul nu sporeste". Cum este posibil sub privirile a milioane de romani sa asistam la atata obrasnicie si tupeu a d=nei ROBERTA care falsifica numarul voturilor pentru a promova o lege a pensiilor????? In acest mod s-a procedat cu toate actele normative!!!!!! Imediat trebuia sa dispara de pe scena politica a tarii! In ultimii sase ani tara s-a prabusit (agricultura,industrie,etc.) Unde este ratiunea??? Cand se procedeaza la reducerea veniturilor salariale a unor categorii de salariati, a pensi...


    •    |2010-09-30 09:04:47 Elena 
Poporul roman este harazit pe aceasta planeta sa nasca multa inteligenta. Suntem o natiune care are nativii cei mai inteligenti din lume. Tara prin locul pe care il ocupa pe harta lumii,detine un relief diversificat,foarte frumos unde ar trebui sa nu existe atata suferinta si umilinta la cat s-a ajuns in prezent,in viata romanilor (inclusiv toate etniile). Caracteristica negativa a poporului roman este lipsa 'UNIRII'. Cei alesi sa reprezinte interesele natiunii acestei tari,au inteles ca odata ajunsi in functiile respective,calca in picioare orice regula a "DEMOCRATIEI",in modul acesta au contribuit la scaderea nivelului de trai ingrozitor a cetatenilor. Democratic,ATUNCI CAND NU MAI GASESTI SOLUTII pentru mentinerea si crestrea puterii economice a acestei tari,implicit un minim de trai decent al cetatenilor,TE RETRAGI DIN FUCTIE PRIN DEMISIE FARA SA MAI ASTEPTI CEREREA PRIN DIFERITE FORME DE PROTEST. In mileniul trei trebuie sa primeze competenta ,seriozitatea si credinta adevarata. In repetate randuri asistam la depunerea juramantului din partea celor alesi sau numiti pe o functie!!!!! Prin tot ce au facut ne-au convins ca au jurat ca niste farisei,au jurat fals,au murdarit BIBLIA cu mana lor. Tara are nevoie sa fie condusa de un STEFAN CEL MARE,de un MIHAI VITEAZU, de un ALEXANDRU ION CUZA, de un MOS ION ROATA care a cerut "UNIREA DE LA VLADICA, LA OPINCA" afirmand "Unde-i unul nu-i putere la nevoi si la durere; Unde-s doi puterea creste si dusmanul nu sporeste". Cum este posibil sub privirile a milioane de romani sa asistam la atata obrasnicie si tupeu a d=nei ROBERTA care falsifica numarul voturilor pentru a promova o lege a pensiilor????? In acest mod s-a procedat cu toate actele normative!!!!!! Imediat trebuia sa dispara de pe scena politica a tarii! In ultimii sase ani tara s-a prabusit (agricultura,industrie,etc.) Unde este ratiunea??? Cand se procedeaza la reducerea veniturilor salariale a unor categorii de salariati, a pensi...


    •    |2010-10-01 10:52:10 V 
@baran grigore:
    •    :)cu alte cuvinte daca nu veneau comunistii la putere sa "construiasca",stateam cu totii in corturi.parerea mea e ca foarte multi au trecut prea repede de la casa cu buda in curte la cea cu buda inauntru.e adevarat,s-au construit (blocuri),dar s-au distrus valori si sisteme de valori.


Un comentariu:

Mihai Vintila spunea...

Am gasit prelarea articolului mei in pagina dumneavoastra. Daca ati fi citit atent ati fi vazut ca nu militez decat pentru o schimbare a actualei generatii conducatoare.